Branding

Aanmelden voor RIC Retail Lab - Online versneller

RIC Limburg introduceert Retail Innovatie Labs

De RIC Retail Innovatie Labs helpen Roermondse ondernemers om te kijken naar de toekomst van hun 
winkel/bedrijf & producten of diensten. Aan de hand van experimenten wordt onderzocht welke oplossing haalbaar is voor hun winkel/bedrijf en wat kan worden geïntroduceerd. 

RIC Retail Innovatie Lab - online versneller

Start: februari 2021
Voor: Retailers uit Roermond

Onder begeleiding van een lab coördinator gaat een groep van 4 tot 5 ondernemers aan de slag met de 
volgende vraag: ‘Hoe kunnen retailers de juiste keuzes maken om hun online zichtbaarheid te vergroten op basis van de uitwerking van de bouwstenen voor online retail strategie.’
 

Wat levert het meedoen aan dit Retail Innovatie Lab jouw op?

  • Je krijgt een duidelijk inzicht in je huidige online vindbaarheid;
  • Je identificeert pijnpunten en kansen;
  • Je denkt na over de (online) klantreis van jouw klanten;
  • Je spart met collega’s over mogelijkheden, samenwerking en invulling.
  1. Wat gaan we onderzoeken?
  • Get the basics right: Inzicht in huidige klanten, store traffic & herhaalbezoek.
  • Analyse Customer Experience: Welke klantcontactpunten worden per fase van de klantreis gebruikt?
  • Kanaalanalyse: Hoe scoren de verschillende kanalen de verschillende fasen van de klantreis?
  • Omnichannel doelstellingen: Waar liggen de kansen en Uitdagingen? Welke ontwikkelingen zijn realistisch haalbaar?
  1. Wat levert het je op?

Aan het eind van het lab heb je je doelstellingen voor je online zichtbaarheid /vindbaarheid scherp en weet je welke stappen je moet gaan nemen om ze te realiseren. Met dit plan onder je arm ga je in gesprek met citymanagement en bespreken jullie samen welke concrete implementatiemogelijkheden er zijn. 
Bijvoorbeeld door middel van het inzetten van een groep studenten, vervolgtraject via Keyport, gebruik maken van MKB datalab, inhuren van een expert.

  1. Wat betekent dit concreet?

Het Retail Innovatie Lab Online versnellen bestaat uit: 3 werksessies van 2 uur

Deelname aan het RIC Retail Innovatie Lab is kosteloos, maar niet vrijblijvend. Wat wordt er van je verwacht?

  • Een lab is een plek waar actief gewerkt wordt; de uitkomsten van het lab hangen sterk af van de 
    moeite en energie die je er zelf insteekt.
  • Een open mind en de bereidheid om te delen. 
  • Je gaat dus vooral zelf én samen met collega ondernemers aan de slag. Samen komen we verder!

Huiswerk:

  • Voor aanvang invullen ‘omnichannel quickscan’ ontwikkeld door Zuyd Hogeschool.
  • Tussen de sessies door zelf op onderzoek uit (tijdsinvestering 3-5 uur per opdracht).

 

Innoveren doe je niet alleen. Start vandaag! Neem contact op voor meer informatie of schrijf je direct in!