Workshops

Online Marketingscan

Datum: 22 juni 2020 - 31 augustus 2020
Tijd: Wordt nog bekend gemaakt
Locatie: Telefonisch & online

NOTE: Dit beteft een online scan! Deze kan op ieder tijdstip plaatsvinden!

Voordat de consument besluit een winkel te bezoeken of overgaat op een aankoop, vindt er online oriëntatie plaats. De eerste kennismaking tussen klant en merk begint dus vaak online. Denk aan een social media bericht die door een vriendin is geliked en op de tijdlijn van de consument belandt. Hmm, interessant. Even de website bekijken. De interesse van de consument is gewekt en de consument gaat naar de winkel. En dan?

Een sterke online aanwezigheid kan een merk helpen aan het begin – aantrekken nieuwe klanten, juiste verwachtingen scheppen - én aan het einde – retentie, herhaalaankopen en aanbevelingen -  van de klantreis. Eens polsen hoe je als onderneming scoort op deze gebieden middels een marketingscan is daarom geen overbodige luxe.

De online marketingscan gaat in op de volgende onderdelen:

- Kanalen, tone of voice en aanwezigheid 

Hoe communiceert het merk en met welke boodschap?  Op welke kanalen en hoe frequent? Sluit dat aan bij de beoogde  doelgroep van het merk?

- Branding en merkidentiteit 

Op welke manier communiceert het merk? Zijn de berichten  herkenbaar? Sluit de branding aan bij de identiteit van het merk? Is de branding consistent? Zijn de berichten/vormgeving prikkelend  en uitnodigend?

- Informatie en technische check  

Welke informatie maakt het merk beschikbaar online? Is de website responsive en werken alle linkjes en pop-ups goed?

- Kansen en adviezen                

Op basis van de (groei)wensen van de winkel worden er kansen geïdentificeerd en adviezen gegeven.              

Voorafgaand aan de scan vindt er een telefonisch gesprek plaats waarin een aantal essentiële elementen worden besproken zoals: merkidentiteit, huidige doelgroep, beoogde doelgroep en groeiwensen. De rest van de scan vindt online plaats. De adviezen worden afgestemd op de aangegeven behoeftes in het gesprek. 

Neem voor meer informatie contact op met het RIC via info@riclimburg.nl