Klantbeleving

Vekoma (Vlodrop) komt met nieuw concept: retailtainment

Achtbaanproducent Vekoma in Vlodrop wil winkelen en entertainment gaan combineren in winkelcentra. Ze noemen het concept: retailtainment.

 

“Winkelcentra hebben het momenteel moeilijk. Met dit concept willen we een extra dimensie aan shoppen toevoegen”, zegt commercieel directeur Peter van Bilsen op de website van 1Limburg. Hij heeft het concept al vier jaar geleden bedacht, maar toen was de tijd er niet rijp voor. Het onlineshoppen heeft inmiddels een grote vlucht genomen, ook door corona. Retailers krijgen steeds meer oren naar de combinatie van shoppen en entertainment. Hierdoor trekt een winkelcentra weer meer publiek en wordt ook de winkelleegstand aangepakt.

Gaming, virtual reality attracties, flying theaters en andere simulatoren behoren tot de mogelijkheden. Een paar sportschoenen kopen? Je zou ze gelijk in een virtual reality omgeving kunnen uitproberen. Van Bilsen laat weten dat ze al bezig zijn met een project voor Maasmechelen Village en gesprekken voeren met Valkenburg aan de Geul.

Wat er zoal mogelijk is op het gebied van retailtainment, laat Vekoma zien in een video op YouTube.
Bron: wijlimburg