Uitgelicht

Roermondse winkeliers testen nieuwe pilot 'Retailspel'

Het Retail Innovation Centre (RIC) heeft in samenwerking met Zuyd Hogeschool een Retailspel ontwikkeld dat ondernemers onder andere meer nieuwe inzichten kan geven over hun bedrijfsvoering, strategie, missie, keuzes in producten, over klanten en marketing. Het doel van het spel is om nieuwe inzichten te verwerven om de organisatie, dienstverlening, klantrelatie en de aantrekkelijkheid van de winkel(straat) te vergroten.

Het concept is klaar en gereed voor de testfase. Leden van de winkeliersvereniging uit Roermond hebben afgelopen woensdag 7 juli het spel gespeeld dat door Hogeschool Zuyd is ontwikkeld in opdracht van het RIC.

Na de aftrap van Bart Rams, docent Zuyd Hogeschool & ontwikkelaar van het retailspel - gingen de ondernemers in 2 groepen aan de slag. De ondernemers waren zeer enthousiast en na 1,5 uur werd de balans opgemaakt. Algemeen kunnen we stellen dat het een mooi spel is, waarbij de spelers de discussie met elkaar aangaan om de retail belevenis in de winkel(straat) te verbeteren. De ondernemers geven aan dat het spel toegevoegde waarde biedt voor retail-medewerkers. Het spel is al eerder getest door studenten van Gilde Opleidingen, ook zij beamen de toegevoegde waarde!

Complimenten voor de studenten & Bart Rams van Hogeschool Zuyd.
Het spel wordt in Q2-2021 in definitieve vorm uitgebracht. Het betreft een beperkte oplage. Heb je interesse in het spel of zou je graag meer info willen ontvangen, aarzel niet om direct contact op te nemen met info@riclimburg.nl.